Statystyki wypadków – lipiec 2020

12 wypadków i kolizji, 1 osoba zabita, 1 ciężko ranna to bilans zdarzeń do jakich doszło w lipcu z udziałem pojazdów i pieszych na przejazdach oraz przejściach kolejowo-drogowych kat. A-E.

Grafika z wypadkiem na przejeździe

Ponadto w siódmym miesiącu 2020 roku miało miejsce 21 wypadków z udziałem pieszych w miejscach niedozwolonych. W ich wyniku zginęło 15 osób, a 6 zostało ciężko rannych.

Analogicznie w pierwszych siedmiu miesiącach 2019 roku wydarzyło się 114 wypadków i kolizji (o 18 więcej niż w tym roku), zginęło 35 osób (o 7 więcej niż w tym roku), ciężko rannych zostało 14 osób (tyle samo co w bieżącym roku).

Przerwy/ograniczenia w ruchu pociągów w związku z wypadkami i kolizjami wyniosły w lipcu ponad 14 godzin (brak danych z 5 kolizji).

W lipcu skorzystano 633 razy z Żółtej Naklejki PLK, dzięki czemu udało uniknąć się potencjalnie niebezpiecznym zdarzeniom. Od początku roku takich zgłoszeń było 3274.

Przedstawione dane mogą ulec zmianie ze względu na niezakończone dochodzenia oraz trudności w uzyskaniu informacji od odpowiednich organów (pogotowie, prokuratura) i związanych z ochroną danych osobowych.


Bezpieczny przejazd w liczbach (2020):

  • 175 prelekcji edukacyjnych na temat bezpieczeństwa kolejowego
  • 7369 wyedukowanych dzieci
  • 577 akcji ulotkowych i prewencyjnych na przejazdach/przejściach (w tym 321 w ramach „Bezpiecznego piątku”)
    • wystawiono 477 mandatów (w tym 87 – Bezpieczny piątek)
    • wręczono 632 upomnienia (w tym 312 – Bezpieczny piątek)
    • przeprowadzono 1209 kontroli trzeźwości (w tym 106 – Bezpieczny piątek)
  • 40 943 uczestników ruchu zetknęło się z naszymi akcjami ulotkowymi i prewencyjnymi (w tym 25 376 – Bezpieczny piątek)
  • 132 zgłoszone usterki przy pomocy formularza „Zgłoś usterkę”
  • 12 artykułów w prasie regionalnej
  • udziałw II Kongresie Rozwoju Kolei
  • 75 innych eventów promocyjnych
  • ponad 4 000 materiałów edukacyjnych rozdystrybuowanych na oddziałach dziecięcych szpitali
  • ponad 14 000 000 wyświetleń spotu kampanijnego na Youtube
  • 126 000 wyświetleń filmu wykonanego we współpracy z youtuberką EMCE