Statystyki wypadków – październik 2020

11 wypadków i kolizji, 4 osoby zabite to bilans zdarzeń do jakich doszło w październiku z udziałem pojazdów i pieszych na przejazdach oraz przejściach kolejowo-drogowych kat. A-E.

Wrak samochodu uderzony przez lokomotywe

Ponadto w dziesiątym miesiącu 2020 roku miało miejsce 31 wypadków z udziałem pieszych w miejscach niedozwolonych. W ich wyniku zginęło 27 osób, a 3 zostało ciężko ranne.

Analogicznie w pierwszych dziesięciu miesiącach 2019 roku wydarzyło się 150 wypadków i kolizji (o 13 więcej niż w tym roku), zginęło 51 osób (o 18 więcej niż w tym roku), ciężko rannych zostało 15 osób (o 8 mniej niż w bieżącym roku).

Przerwy/ograniczenia w ruchu pociągów w związku z wypadkami i kolizjami wyniosły w październiku  ponad 30 godzin.

W październiku skorzystano 512 razy z Żółtej Naklejki PLK, dzięki czemu udało uniknąć się potencjalnie niebezpiecznym zdarzeniom. Od początku roku  takich zgłoszeń było 4938.

Przedstawione dane mogą ulec zmianie ze względu na niezakończone dochodzenia oraz trudności w uzyskaniu informacji od odpowiednich organów (pogotowie, prokuratura) i związanych z ochroną danych osobowych.


Bezpieczny przejazd w liczbach (2020):

  • 542 prelekcji edukacyjnych na temat bezpieczeństwa kolejowego ( w tym 363 w ramach projektu „Październik miesiącem edukacji”)
  • 17537 wyedukowanych dzieci (w tym 10 095 w ramach projektu „Październik miesiącem edukacji”)
  • 865 akcje ulotkowe i prewencyjne na przejazdach/przejściach (w tym 570 w ramach „Bezpiecznego piątku”)
    • wystawiono 533 mandaty (w tym 132 – Bezpieczny piątek)
    • wręczono 872 upomnienia (w tym 517 – Bezpieczny piątek)
    • przeprowadzono 1471 kontroli trzeźwości (w tym 368 – Bezpieczny piątek)
  • 71 250 uczestników ruchu zetknęło się z naszymi akcjami ulotkowymi i prewencyjnymi (w tym 53 054 – Bezpieczny piątek)
  • 205 zgłoszonych usterek przy pomocy formularza „Zgłoś usterkę”
  • 12 artykułów w prasie regionalnej
  • udziałw II Kongresie Rozwoju Kolei
  • 79 innych eventów promocyjnych
  • ponad 4 000 materiałów edukacyjnych rozdystrybuowanych na oddziałach dziecięcych szpitali
  • ponad 14 000 000 wyświetleń spotu kampanijnego na Youtube
  • 145 000 wyświetleń filmu wykonanego we współpracy z youtuberką EMCE