Statystyki wypadków – wrzesień 2020

23 wypadki i kolizje, 7 osób zabitych, 4 ciężko ranne to bilans zdarzeń do jakich doszło we wrześniu z udziałem pojazdów i pieszych na przejazdach oraz przejściach kolejowo-drogowych kat. A-E.

Wrak samochodu uderzony przez lokomotywę

Ponadto w dziewiątym miesiącu 2020 roku miało miejsce 21 wypadków z udziałem pieszych w miejscach niedozwolonych. W ich wyniku zginęło 15 osób, a 3 zostało ciężko ranne.

Analogicznie w pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 roku wydarzyły się 134 wypadki i kolizje (o 5 więcej niż w tym roku), zginęło 45 osób (o 11 więcej niż w tym roku), ciężko rannych zostało 15 osób (o 8 mniej niż w bieżącym roku).

Przerwy/ograniczenia w ruchu pociągów w związku z wypadkami i kolizjami wyniosły we wrześniu  ponad 67 godzin.

We wrześniu skorzystano 542 razy z Żółtej Naklejki PLK, dzięki czemu udało uniknąć się potencjalnie niebezpiecznym zdarzeniom. Od początku roku  takich zgłoszeń było 4426.

Przedstawione dane mogą ulec zmianie ze względu na niezakończone dochodzenia oraz trudności w uzyskaniu informacji od odpowiednich organów (pogotowie, prokuratura) i związanych z ochroną danych osobowych.


Bezpieczny przejazd w liczbach (2020):

  • 179 prelekcji edukacyjnych na temat bezpieczeństwa kolejowego
  • 7442 wyedukowanych dzieci
  • 854 akcje ulotkowe i prewencyjne na przejazdach/przejściach (w tym 570 w ramach „Bezpiecznego piątku”)
    • wystawiono 531 mandatów (w tym 132 – Bezpieczny piątek)
    • wręczono 864 upomnienia (w tym 517 – Bezpieczny piątek)
    • przeprowadzono 1471 kontroli trzeźwości (w tym 368 – Bezpieczny piątek)
  • 70 761 uczestników ruchu zetknęło się z naszymi akcjami ulotkowymi i prewencyjnymi (w tym 53 054 – Bezpieczny piątek)
  • 188 zgłoszonych usterek przy pomocy formularza „Zgłoś usterkę”
  • 12 artykułów w prasie regionalnej
  • udziałw II Kongresie Rozwoju Kolei
  • 77 innych eventów promocyjnych
  • ponad 4 000 materiałów edukacyjnych rozdystrybuowanych na oddziałach dziecięcych szpitali
  • ponad 14 000 000 wyświetleń spotu kampanijnego na Youtube
  • 143 000 wyświetleń filmu wykonanego we współpracy z youtuberką EMCE